Column

8 oktober 2017
door: Mr. Chantal Lemmens
8 oktober 2017
door: Mr. Chantal Lemmens
8 oktober 2017
door: Mr. Chantal Lemmens

shoppen

 

Het overkomt me niet vaak. Maar ook ik heb ze soms aan tafel zitten: de shoppende cliënt.

 

Niet zo heel lang geleden maakte ik het weer een keer mee. Haar man had haar, uit het niets, medegedeeld dat hij van haar wilde scheiden. Hij kon haar niet uitleggen waarom, waardoor zij alleen maar onzekerder werd.

 

Dit laatste uitte zich ook in ons gesprek. Een gesprek waarin ik als een sollicitante aan de tand werd gevoeld. Een gesprek waarin ik geen kans kreeg om haar uit te leggen hoe een echtscheidingsprocedure verloopt en wat er allemaal bij komt kijken.

 

Aan het begin van het gesprek had ze al meteen aangegeven wat haar bedoeling was. Ze had niet alleen bij mij een adviesgesprek, maar ook nog bij een andere advocaat.

 

Na afloop van het gesprek wist ik dat ik niet door was naar de tweede ronde.

 

Dat ik daarna niets meer van haar hoorde, verbaasde me niet. Ik ging er vanuit dat ze voor de advocaat had gekozen, bij wie zij na mij op gesprek ging. Dit bleek niet zo te zijn. Ook daar had ze eerlijk aangegeven, dat ze nog bij een andere advocaat advies in zou gaan winnen. Of dat gesprek een succes is geworden of dat ze verder is gaan shoppen, weet ik niet.

 

Voldoende advocaten 

Het is natuurlijk fijn dat er voldoende advocaten zijn om uit te kiezen. Dit maakt het alleen ook meteen een stuk moelijker, want hoe weet je nu welke bij jou past?

 

Klik

Om overal maar te gaan shoppen, lijkt mij niet de oplossing. Het bij familie, vrienden en collega’s vragen naar hun ervaringen met advocaten in de buurt lijkt mij een beter startpunt. Ook kun je zelf de websites van verschillende kantoren bekijken. Vaak krijg je daar al wel een bepaald gevoel bij. Maak vervolgens bij één of twee van hen een afspraak en kijk of je met één van hen een goede klik hebt. Heb je dat, dan heb jij jouw advocaat gevonden. Succes.

Column

8 oktober 2017
door: Mr. Chantal Lemmens
8 oktober 2017
door: Mr. Chantal Lemmens
8 oktober 2017
door: Mr. Chantal Lemmens

shoppen

 

Het overkomt me niet vaak. Maar ook ik heb ze soms aan tafel zitten: de shoppende cliënt.

 

Niet zo heel lang geleden maakte ik het weer een keer mee. Haar man had haar, uit het niets, medegedeeld dat hij van haar wilde scheiden. Hij kon haar niet uitleggen waarom, waardoor zij alleen maar onzekerder werd.

 

Dit laatste uitte zich ook in ons gesprek. Een gesprek waarin ik als een sollicitante aan de tand werd gevoeld. Een gesprek waarin ik geen kans kreeg om haar uit te leggen hoe een echtscheidingsprocedure verloopt en wat er allemaal bij komt kijken.

 

Aan het begin van het gesprek had ze al meteen aangegeven wat haar bedoeling was. Ze had niet alleen bij mij een adviesgesprek, maar ook nog bij een andere advocaat.

 

Na afloop van het gesprek wist ik dat ik niet door was naar de tweede ronde.

 

Dat ik daarna niets meer van haar hoorde, verbaasde me niet. Ik ging er vanuit dat ze voor de advocaat had gekozen, bij wie zij na mij op gesprek ging. Dit bleek niet zo te zijn. Ook daar had ze eerlijk aangegeven, dat ze nog bij een andere advocaat advies in zou gaan winnen. Of dat gesprek een succes is geworden of dat ze verder is gaan shoppen, weet ik niet.

 

Voldoende advocaten 

Het is natuurlijk fijn dat er voldoende advocaten zijn om uit te kiezen. Dit maakt het alleen ook meteen een stuk moelijker, want hoe weet je nu welke bij jou past?

 

Klik

Om overal maar te gaan shoppen, lijkt mij niet de oplossing. Het bij familie, vrienden en collega’s vragen naar hun ervaringen met advocaten in de buurt lijkt mij een beter startpunt. Ook kun je zelf de websites van verschillende kantoren bekijken. Vaak krijg je daar al wel een bepaald gevoel bij. Maak vervolgens bij één of twee van hen een afspraak en kijk of je met één van hen een goede klik hebt. Heb je dat, dan heb jij jouw advocaat gevonden. Succes.